Σελίδες

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Microsoft και Nokia στην Ε.Ε. για τον «Δούρειο Ίππο της Google»

Μαζί με το Android, το Google Play, το YouTube και τους Χάρτες, οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να πακετάρουν και άλλες υπηρεσίες που διαθέτει η Google υποχρεωτικά υπό μορφή πακέτου, λένε τα μέλη της Ένωσης FairSearch.org
Η Google απειλεί τον υγιή ανταγωνισμό στην Ε.Ε. σε smartphone και tablet καταγγέλλουν επισήμως στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού τα μέλη της ένωσης 17 επιχειρήσεων FairSearch.org, μεταξύ των οποίων η Microsoft, η Nokia και η Oracle, η Expedia και η TripAdvisor. Το Android αποτελεί τον Δούρειο Ίππο της Google, καταγγέλλουν, για να προωθήσει ολόκληρη σειρά υπηρεσιών μαζί με app που δεν νοείται να λείπουν από ένα smartphone ή tablet με Android.

Με ένα έγγραφο έκτασης 75 σελίδων, οι ανταγωνιστές της Google τεκμηριώνουν την καταγγελία που απευθύνουν στον αρμόδιο Ευρωπαίο επίτροπο για θέματα ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια. Ξεκινούν από το γεγονός ότι, η Google έχει ήδη εξασφαλίσει την παρουσία της στο 70% των φορητών συσκευών που διατέθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2012, καθώς φέρουν Android (στοιχεία από την Strategy Analysis).

Επίσης, καταθέτουν πως η Google απολαμβάνει την μερίδα του λέοντος και στην διαφήμιση στα αποτελέσματα αναζήτησης από φορητές συσκευές, αφού κατέχει το 96% της πίτας (με στοιχεία από την eMarketer).

Για να επιτύχει την τεκμηριωμένη κυριαρχία της, η Google χρησιμοποιεί αθέμιτες μεθόδους με πρόθεση να απομονώσει τον ανταγωνισμό, υποστηρίζει η Ένωση των ανταγωνιστών της.

Δούρειος Ίππος το Android
H FairSearch.org χαρακτηρίζει το Android ως Δούρειο Ίππο, που προσφέρεται ως δώρο, δωρεάν στους κατασκευαστές smartphone και tablet. Η τακτική αυτή όμως, υποστηρίζουν, κρύβει την αληθινή πρόθεση της Google να προωθήσει μαζί με το Android, άλλες δικές της διαδικτυακές υπηρεσίες, να μονοπωλήσει την αγορά των φορητών συσκευών και να ελέγξει τα δεδομένα των χρηστών.

Το επιχείρημα της FairSearch είναι πως, μαζί με το δωρεάν Android, οι κατασκευαστές που ζητούν να εγκαταστήσουν απαραίτητες, κατά την εκτίμησή τους αλλά και κατά γενική ομολογία, εφαρμογές είναι υποχρεωμένοι να φορτώνουν εκ των προτέρων μια ολόκληρη σουίτα app/υπηρεσιών της Google και να τους δίνουν προβεβλημένη θέση και ρόλο στο τηλέφωνο. Οι εφαρμογές που εξαναγκάζουν τους κατασκευαστές να υποκύψουν είναι οι Χάρτες της Google, το YouTube και το επίσημο κατάστημα διάθεσης app, Google Play.

Επιπλέον, καταγγέλλεται πως τα ανταγωνιστικά λειτουργικά συστήματα αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το Android, καθώς η Google ακολουθεί μια «ληστρική, επιθετική πολιτική» προώθησής του σε τιμές κάτω του κόστους. Το αποτέλεσμα είναι να καθίσταται δύσκολο για τους ανταγωνιστές να αποσβέσουν την επένδυσή τους στην ανάπτυξη ΟS.

Τέλος, στην επιστολή-καταγγελία επισημαίνεται πως υποβάλλεται στην Επιτροπή Ανταγωνισμού σε μια κρίσιμη φάση στην εξέλιξη του Διαδικτύου: οι χρήστες μεταβαίνουν τάχιστα από το desktop στο mobile. H κίνηση στο Διαδίκτυο από τηλέφωνα και ταμπλέτες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει την κίνηση από υπολογιστές γραφείου πολύ σύντομα, και συγκεκριμένα το 2014 (στοιχεία από την MindResearch).

Πάντως, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Antoine Colombani σχολίασε σχετικά πως η Επιτροπή θα εξετάσει την καταγγελία, αν και δεν έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες επίσημης διερεύνησης της υπόθεσης. Το Android και ο ανταγωνισμός σε αυτή την αγορά ευρύτερα, χρειάζεται ανάλυση, είπε. Η Google από την άλλη, δηλώνει πρόθυμη να συνεχίσει να συνεργάζεται με την Επιτροπή για να κατευνάσει τις όποιες ανησυχίες της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου