Από τη στιγμή που το Home δεν προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης μετάβασης στην κανονική κεντρική οθόνη του Android, αναμένεται να απωθήσει εκείνους που προτιμούν το μενού του γνωστού λειτουργικού. Επίσης, δεδομένου ότι το Facebook εξαρτάται από τη διαφήμιση για να παράγει έσοδα, το Home θα έχει και αυτό διαφημίσεις, κάτι που αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για πολλούς χρήστες
Το πρωί της 4ης Απριλίου, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στεκόταν
χαμογελαστός μπροστά σε ένα πλήθος δημοσιογράφων και υπαλλήλων στα κεντρικά
γραφεία του Facebook. Ηταν η μέρα που ανακοίνωσε επίσημα κάτι που φημολογούνταν
εδώ και μήνες.
«Σήμερα θα μιλήσουμε επιτέλους για το κινητό τηλέφωνο του
Facebook», είπε. Επιβεβαίωσε έτσι τις φήμες που ήθελαν το κοινωνικό δίκτυο να
σχεδιάζει εν κρυπτώ μία συσκευή που θα ανταγωνιστεί το iPhone της Apple. Αμέσως
διευκρίνισε τη δήλωση αυτή, προσθέτοντας: «Πιο συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε για
το πώς μπορείτε να μετατρέψετε ένα κινητό Android σε μια φανταστική, απλή,
κοινωνική συσκευή».
Επειτα προχώρησε στην παρουσίαση μιας εφαρμογής που
ονομάζεται Home, η οποία τροποποιεί την κεντρική οθόνη και την οθόνη
κλειδώματος των smartphones, με βάση την πρόσβαση στο γνωστό κοινωνικό δίκτυο.
Η εφαρμογή χρησιμοποιεί, για παράδειγμα, εργαλεία, όπως το «cover feed», το
οποίο εμφανίζει συνεχείς ενημερώσεις από το Facebook στην κεντρική οθόνη του
κινητού -κάνοντας διπλό κλικ ο χρήστης μπορεί να προχωρήσει σε επιπλέον
ενέργειες. Αλλο εργαλείο είναι το «chat heads», που μετατρέπει τα μηνύματα SMS
σε διάλογο chat που παραμένει στην οθόνη καθώς ο χρήστης χρησιμοποιεί άλλες
εφαρμογές στο κινητό του.
Για τους πιστούς
Το Home είναι διαθέσιμο δωρεάν από τις 12 Απριλίου και
αρχικά θα είναι συμβατό μόνο με τη νεότερη έκδοση του λειτουργικού συστήματος
Android της Google. Θα υπάρξει τελικά και ένα κινητό Facebook: το HTC First,
που θα πωλείται πακέτο με την εφαρμογή και θα κοστίζει 100 δολάρια με διετές
πρόγραμμα συμβολαίου στην αμερικανική ΑΤ&Τ. Η δημιουργία μιας τέτοιας εφαρμογής
ήταν κάτι που όλοι ανέμεναν από το Facebook και ταιριάζει με τη νέα στρατηγική
της εταιρείας, που δίνει βάση στις φορητές συσκευές. Τώρα που το τηλέφωνο του
Facebook είναι πραγματικότητα, το ερώτημα είναι πόσοι από τους ένα και πλέον
δισ. χρήστες του θα το χρησιμοποιήσουν...
Το Home, όπως είπε ξεκάθαρα και ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ,
κάνει το smartphone να λειτουργεί με βάση τις επαφές του χρήστη στο Facebook
και όχι τις εφαρμογές που έχει κατεβάσει. Η παρουσία του είναι μόνιμη,
προβάλλοντας συνεχείς ενημερώσεις σχετικά με τις online ενέργειες των φίλων του
χρήστη. Ο Ζούκερμπεργκ επισήμανε πως το ένα τέταρτο του χρόνου που περνάμε στο
κινητό μας είναι στο Facebook. Ακόμα και για κάποιον όμως που το χρησιμοποιεί
τόσο συχνά, το Home αποτελεί μεγάλη αλλαγή.
Ο Ραμόν Λάμας, αναλυτής στην ερευνητική εταιρεία IDC και,
όπως δηλώνει ο ίδιος, φανατικός χρήστης του Facebook, δεν σχεδιάζει να
χρησιμοποιήσει το Home άμεσα. Ωστόσο, πιστεύει πως θα έχει απήχηση στους πιο
πιστούς χρήστες του κοινωνικού δικτύου: «Σε αυτούς που μπαίνουν στο Facebook
μέσω των smartphones τους πολλές φορές μέσα στη μέρα».
Καινοτομίες
Το Home έχει κάποια καινοτόμα χαρακτηριστικά. Το «chat
heads» εμφανίζει τις επαφές, με τις οποίες επικοινωνεί ο χρήστης ως μικρές
φούσκες και μπορεί να τις μετακινήσει σε όποιο σημείο της οθόνης επιθυμεί.
Εμφανίζονται πάντα στην οθόνη, όποια εφαρμογή και αν λειτουργεί εκείνη τη
στιγμή. Αυτό μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε πολλές περιπτώσεις, όπως για
παράδειγμα όταν κάποιος ρωτάει για οδηγίες και κοιτάζει παράλληλα το χάρτη.
Ομως, από τη στιγμή που το Home δεν προσφέρει τη δυνατότητα εύκολης μετάβασης
στην κανονική κεντρική οθόνη του Android, αναμένεται να απωθήσει εκείνους που
τους αρέσει το μενού του Android και είναι ικανοποιημένοι με αυτό.
«Ο αριθμός των φανατικών του Android είναι εξίσου μεγάλος με
εκείνον των φανατικών του Facebook», λέει ο Λάμας. Ο Τζαν Ντόσον, επικεφαλής
αναλυτής τηλεπικοινωνιών στην Ovum, πιστεύει πως το Home θα δυσκολευτεί να
πουλήσει για ακόμη έναν λόγο. Ενώ η εφαρμογή διευκολύνει την ανταλλαγή
πληροφοριών με φίλους, θα επιτρέπει επίσης στο κοινωνικό δίκτυο να συλλέγει
περισσότερα στοιχεία για τους χρήστες του. Και δεδομένου ότι το Facebook
εξαρτάται από τη διαφήμιση για να παράγει έσοδα, το Home θα έχει και αυτό
διαφημίσεις...
«Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο προς την επιτυχία του
εγχειρήματος. Οι χρήστες δεν θέλουν περισσότερες διαφημίσεις ή παρακολούθηση
των κινήσεών τους και το Facebook θέλει να αυξήσει και τα δύο», τονίζει ο
Ντόσον. Σε κάθε περίπτωση, το Home δεν θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε όλους.
Αρχικά θα προσφέρεται ως πακέτο με το HTC First και θα είναι διαθέσιμο για
download στα HTC One Χ, HTC One Χ+, Samsung Galaxy S ΙΙΙ και Samsung Galaxy
Note ΙΙ. Σε μερικούς μήνες θα κυκλοφορήσει επίσης και μία έκδοση για tablet Android.
Η εφαρμογή δεν αναμένεται να κυκλοφορήσει για iPhone ή iPad...
by ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣΤΗΣ RACHEL ΜΕΤΖ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου