Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Υπολογιστής αναλαμβάνει το ρόλο του καθηγητή στη διόρθωση γραπτών!

Ευκολότερη θα γίνει στο μέλλον η δουλειά των εκπαιδευτικών, καθώς η διόρθωση τεστ και γραπτών θα είναι αρμοδιότητα των ηλεκτρονικών υπολογιστών!
Ήδη αμερικανικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ ανέπτυξαν ένα νέο λογισμικό, το οποίο έχει τη δυνατότητα της διόρθωσης και της βαθμολόγησης γραπτών. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αναπτύχθηκε για τη πλατφόρμα δωρεάν παράδοσης μαθημάτων EdX, από τα πανεπιστήμια Χάρβαρντ, ΜΙΤ και Μπέρκλεϊ και σύντομα θα διατίθεται δωρεάν σε οποιοδήποτε αντίστοιχο εκπαιδευτικό φορέα θέλει να το χρησιμοποιήσει.

Μάλιστα, το λογισμικό μπορεί να βαθμολογεί όχι μόνο σύντομες απαντήσεις, αλλά και δοκίμια και εκθέσεις, καθώς βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη. Μάλιστα, η διόρθωση πραγματοποιείται άμεσα και ο σπουδαστής μπορεί να γνωρίσει τη βαθμολογία του χωρίς να περιμένει αρκετό καιρό.

Ο ηλεκτρολόγος - μηχανολόγος Άναντ Αγκαρβάλ, πρόεδρος της πλατφόρμας EdX, υποστηρίζει ότι το λογισμικό αυτόματης διόρθωσης είναι ένα χρήσιμο παιδαγωγικό εργαλείο που θα βοηθήσει τους σπουδαστές να γράφουν καλύτερες εκθέσεις - δοκίμια, επειδή θα μπορούν να ξαναγράφουν πολλές φορές το κείμενο για να το βελτιώσουν και να βλέπουν αμέσως αν κατάφεραν να πάρουν καλύτερο βαθμό.

Στον αντίποδα, οι σκεπτικιστές καθηγητές επιμένουν ότι ένα αυτόματο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης ποτέ δεν θα μπορέσει να υποκαταστήσει έναν ζωντανό δάσκαλο.

Ενδεικτικά, ο ερευνητής του ΜΙΤ Λες Πέρελμαν αναφέρει το χαρακτηριστικό παράδειγμα της συγγραφής σκόπιμα ανόητων δοκιμίων - εκθέσεων, που έχουν καταφέρει επί τούτου να ξεγελάσουν το λογισμικό και να πάρουν πολύ καλούς βαθμούς.

Ήδη μια ομάδα εκπαιδευτικών με την ονομασία «Επαγγελματίες Εναντίον της Μηχανικής Βαθμολόγησης των Φοιτητικών Δοκιμίων» άρχισε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο μια έκκληση κατά του λογισμικού αυτόματης διόρθωσης. Έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 2.000 υπογραφές, μεταξύ των οποίων του Νόαμ Τσόμσκι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου